• ODBIÓR ZAŚWIADCZEŃ Z EGZAMINU ÓSMOKLASISTY

• Informujemy, że zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty będą mogli odbierać absolwenci naszej szkoły w środę 03.07.2024 r. w sekretariacie szkoły.

Klasa 8A  –  od godz. 12:00 do 14:00.

Po zaświadczenie uczniowie klas ósmych przychodzą osobiście i zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez szkołę.  Jeśli uczeń nie może przyjść osobiście, zaświadczenie może odebrać rodzic lub upoważniona przez rodzica osoba. W takiej sytuacji zarówno rodzic jak i upoważniona osoba powinni okazać swój dowód tożsamości.

Jeśli ktoś z różnych względów nie może zgłosić się po odbiór zaświadczenia w dniu 03.07.2024 r., to prosimy o indywidualny kontakt z sekretariatem szkoły.

Przypominamy również zdającym o konieczności przekazania zaświadczeń o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty do wybranych przez kandydatów szkół ponadpodstawowych w wymaganym terminie.

• KOLARSTWO

• 16 czerwca uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w zawodach kolarstwa przełajowego "BikeMoc" w Janówce. Milenka Wójcik z klasy IIb wygrała w kategorii dziewcząt do lat 11, a w całym wyścigu wyprzedziło ją tylko dwóch chłopców! W kategorii do lat 14 Wiktor Zalewski z klasy VIA zajął III miejsce, a Krzysztof Wójcik zdobył II miejsce. To dla chłopaków ostatni sprawdzian przed nadchodzącym Pucharem Polski w Wałbrzychu i Mistrzostwami Polski w Białce Tatrzańskiej w kolarstwie górskim. Gratulacje dla naszych wspaniałych zawodników!

KOLARSTWO

• 5B NA WYCIECZCE

• W dniach 11-12.06 odbyła się wycieczka klasy 5b do Ośrodka Szkoleniowo-Wypoczynkowego ZHP „Nadwarciański Gród” w Załęczu Wielkim. W pierwszym dniu wycieczki mieliśmy możliwość uczestniczenia w atrakcyjnych zajęciach, badaliśmy czystość wody oraz powietrza, rozpoznawaliśmy wyłowione z Warty żyjątka i szukaliśmy porostów na pobliskich drzewach. Kolejną atrakcją były zajęcia survivalowe na których poznaliśmy tajniki przetrwania w lesie, w tym budowania szałasu. Dzień zakończyliśmy warsztatami z pierwszej pomocy i wspólnym ogniskiem na którym śpiewaliśmy i bawiliśmy się w berka. W drugim dniu wycieczki udaliśmy się na ścieżkę dydaktyczną “Źródełko”, gdzie wraz z przewodnikiem poznawaliśmy piękno przyrody Załęczańskiego Parku Krajobrazowego nad rzeką Wartą. W drodze do Brzezin zwiedzaliśmy muzeum w Wieluniu oraz Basztę. Wykonywaliśmy pamiątkowe monety, próbowaliśmy rozpalić ogień, a także strzelaliśmy z łuku. Wycieczka na długo zostanie w naszej pamięci!

5B NA WYCIECZCE

• ZAWODY W PIŁKĘ NOŻNĄ - DZIEWCZYNY

• 20 maja w Szkole Podstawowej nr 1 w Brzezinach odbyły się zawody powiatowe w mini piłce nożnej dziewcząt. Do rywalizacji przystąpiły tylko 2 zespoły nasza i SP1. Dziewczyny zwyciężyły 12:0 i awansowały na zawody rejonowe, które odbyły się w Opocznie 7 czerwca. Byliśmy jedną z pięciu drużyn z rejonu tomaszowskiego. Zawody były rozgrywane w dwóch grupach. Losowanie nie było dla nas szczęśliwe, ponieważ musieliśmy rywalizować z mocnymi drużynami z Koluszek i Tomaszowa Mazowieckiego. W pierwszym meczu wygraliśmy z Koluszkami 3:1. Potem niestety po dramatycznym meczu ulegliśmy drużynie z Tomaszowa 3:2. O pierwszym miejscu w grupie decydował mecz Koluszek z Tomaszowem. Koluszki zagrały dla nas i zwyciężyły 1:0 dlatego my zajęliśmy 1 miejsce w grupie i w finale zagraliśmy z drużyną z Żarnowa. Nasze dziewczyny wygrały 2:1 i zwyciężyły cały turniej półfinałów województwa łódzkiego. Szkołę reprezentowały :

Malwina i Iga Hoffmann, Martyna Skutecka, Natasza Bączyńska, Lena Nyk, Karolina Beta, Patrycja Dąbrowska, Lena Lipska

ZAWODY W PIŁKĘ NOŻNĄ - DZIEWCZYNY

• KLASY PIERWSZE NA WYCIECZCE

• W piątek 7 czerwca, uczniowie klasy 1a i 1b wybrali się na wycieczkę do Torunia. Rozpoczęliśmy od zwiedzania miasta, które zauroczyło nas swoimi pięknymi zabytkami, a pani Przewodnik opowiedziała nam wiele ciekawostek o nim. Po pysznym obiedzie udaliśmy się na warsztaty rękodzieła, gdzie samodzielnie wykonaliśmy pachnące pierniki. Na koniec poszerzaliśmy swoją wiedzę dzięki różnym doświadczeniom w Młynie Wiedzy.

Wyjazd udał nam się wspaniale!

KLASY PIERWSZE NA WYCIECZCE

• DZIEŃ MAMY I TATY

• DZIEŃ MAMY I TATY W ZERÓWECZCE

W poniedziałek 10 czerwca przedszkolaki wraz ze swoimi rodzicami uroczyście obchodziły DZIEŃ MAMY I TATY. Dzieci aktywnie włączyły się w organizację imprezy. Przygotowały dla swoich ukochanych Rodziców upominki, pomagały przy tworzeniu dekoracji, a także pięknie zaprezentowały się w części artystycznej.

Dziękujemy wszystkim Rodzicom za przybycie i wspólnie spędzony czas.

Przedszkolaki z panią Anią

DZIEŃ MAMY I TATY

• WYCIECZKA KL5A

W czwartek, 6 czerwca 2024 r. klasa V a wybrała się na wycieczkę do Spały i Tomaszowa Mazowieckiego. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Skansenu Rzeki Pilicy, w którym mieliśmy możliwość zobaczyć stary młyn, drewniany budynek dworca, różnorodne eksponaty. Największe zainteresowanie wzbudził czołg T-34 oraz schron i okopy. Następnie udaliśmy się na spacer do Niebieskich Źródeł. Kolejnym punktem podróży była wizyta w Grotach Nadgórzyckich, w których przewodnik opowiedział o procesie wydobywania cennego kruszcu. Poznaliśmy historię powstania kopalni legendę związaną z tym miejscem.

Uczestniczyliśmy również w warsztatach artystycznych: „Historia malowana piaskiem”. Mieliśmy możliwość wykazać się swoimi zdolnościami plastycznymi, malując na szkle.

Następnie udaliśmy się do Ośrodka Przygotowań Olimpijskich w Spale. Obiekty sportowe, w których trenują mistrzowie świata w różnych dyscyplinach wywarły na nas ogromne wrażenie. Trening na profesjonalnym boisku oraz wizyta w hali sportowej do piłki siatkowej czy zawodów lekkoatletycznych z pewnością zachęciły młodych ludzi do uprawiania sportu.

Na zakończenie zwiedziliśmy obiekt militarny – bunkier w Konewce z czasów II wojny światowej. Przejście podziemny korytarzem oraz wizyta w tym tajemniczym miejscu pośrodku lasu rozbudziły ciekawość uczniów historią regionu.

WYCIECZKA KL5A

• #Czytanienapolanie

• "Książka i możliwość czytania, to jeden z największych cudów ludzkiej cywilizacji”. Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2, rekreacyjnie wyszli ze szkolnych murów z książką pod pachą. Kolejny raz przyłączyliśmy się do ogólnopolskiej akcji wspierającej czytelnictwo #Czytanienapolanie , by na łonie natury zanurzyć się świat literackich opowieści. Przedszkolakom ulubione bajki i opowiadania przeczytały dziewczynki ze starszej klasy, a po akcje zaproszono dzieci do biblioteki, gdzie wysłały opowieści o rycerzu, który kochał czytać. #Czytanienapolanie

• KLASY TRZECIE W WARSZAWIE

• „ JAK PRZYGODA TO TYLKO W WARSZAWIE…” – WYCIECZKA KLAS TRZECICH

23 maja uczniowie klas trzecich wyjechali na wycieczkę do Warszawy. Słodko zaczęliśmy dzień – na warsztatach w Manufakturze Czekolady. Każdy z nas przygotował i ozdobił własną, niepowtarzalną tabliczkę czekolady. Następnie wspólnie z Panią przewodnik poznawaliśmy warszawskie zabytki na Starym Mieście oraz architekturę nowoczesnej Warszawy. Po obiedzie odpoczywaliśmy w królewskim parku – Łazienkach. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na taras widokowy lotniska Okęcie, by obserwować startujące i lądujące samoloty oraz poznać zawody związane z pracą na lotnisku.

To był dzień pełen atrakcji, zostanie po nim wiele wspomnień.

KLASY TRZECIE W WARSZAWIE

• WYCIECZKA KLAS SZÓSTYCH

• Wycieczka klas szóstych

Klasa VIa oraz VIb udały się na wycieczkę trzydniową w dniach 27-29.05.2024r. Celem wycieczki w pierwszym dniu stał się największy Park Rozrywki w Polsce. Pobyt w Energylandii był czasem na zabawę i relaks. Park rozrywki dostarczył młodzieży wiele atrakcji i pozostawił dużo niezapomnianych wrażeń. Następny dzień to wycieczka z przewodnikiem po Tatrzańskim Parku Narodowym. Spacer nad Morskie Oko miał swój początek w Palenicy Białczańskiej. Po drodze uczniowie podziwiali Wodogrzmoty Mickiewicza, czyli imponujące kaskady wody utworzone na progach skalnych potoków. Zatrzymaliśmy się także na dużej polanie o nazwie Włosienica, by powoli w swoim tempie dotrzeć do schroniska nad Morskim Okiem, które położone jest na wysokości 1410 m n.p.m. i jest największym jeziorem w Tatrach. Po krótkiej przerwie na posiłek i wypoczynek, nastąpił powrót do autokaru. Zwieńczeniem naszej aktywnej wycieczki w trzecim dniu był rejs widokowy po niedawno powstałym Jeziorze Czorsztyńskim. W czasie rejsu mogliśmy podziwiać okoliczne zabytki zarówno architektury jak i przyrody takie jak: Zamek Dunajec w Niedzicy, zamek w Czorsztynie, Zaporę Wodną w Niedzicy, Zielone Skałki, Pieniński Park Narodowy oraz wiele innych. Ostatnią atrakcją był urokliwy spacer po malowniczym wąwozie Homole, położonym w Pieninach. Wysokie na kilkadziesiąt metrów skalne ściany tworzą tutaj niezwykły kanion. Przez ten wąski przesmyk przepływa dodatkowo szumiący górski potok Kamionka. To nad nim zawieszonych jest kilkanaście mostków, dzięki którym mogliśmy suchą nogą przejść cały Wąwóz Homole. Uczniowie zmęczeni ale pełni wrażeń wyruszyli w drogę powrotną do Brzezin.

WYCIECZKA KLAS SZÓSTYCH

• 21 edycja Ogólnopolskiego Święta Wolnych Książek

• 29 maja 2024 roku obchodzona jest 21 edycja Ogólnopolskiego Święta Wolnych Książek. Jest to akcja, która co roku gromadzi tysiące miłośników czytania i dzielenia się książkami. Nasza szkoła we współpracy z Biblioteką Pedagogiczną w Brzezinach wzięła udział w tym niezwykłym święcie czytelnictwa i bookcrossingu. Wybrane tytuły zawędrowały do Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach. Mamy nadzieję, że podopiecznym DPS spodobają się przekazane książki.

21 edycja Ogólnopolskiego Święta Wolnych Książek

• ZAWODY PIŁKA NOŻNA

• 6 czerwca na orliku SP1 i SP2 rozgrywany zostały zawody piłki nożnej chłopców młodszych objęte harmonogramem Igrzysk Młodzieży Szkolnej.

W naszej grupie w drodze losowania znalazły się SP3 i SP Jeżów.

W grupie drugiej gdzie mecze rozgrywane były na obiektach SP1 oprócz gospodarza grała SP Rogów i SP Bogdanka.

ZWYCIĘŻYLIŚMY SWOJĄ GRUPĘ POKONUJĄC SP3 5:1

SP JEŻÓW 4:0 .

W Półfinale przyszło nam się zmierzyć z drużyną z Rogowa którą pokonaliśmy 6:0

W drugim półfinale SP3 pokonała SP1.

W finale ponownie spotkaliśmy się z rywalem grupowym SP3.

W meczu finałowym lepsi okazali się uczniowie SP3.

My zajęliśmy drugie miejsce.

Trzecie miejsce przypadło kolegom ze szkoły z SP1.

Gratulacje dla wszystkich drużyn które zaprezentowały naprawdę wysoki poziom umiejętności piłkarskich.

ZAWODY PIŁKA NOŻNA

• Szkoła Podstawowa nr 2 im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Brzezinach
      • admin strony - sp2brzeziny@gmail.com (to nie jest mail szkoły)